Homepage » Kunstenaars.

Kunstenaars in Mill. 

Bronvermelding: dhr. Henk van de Weem van Mylle´s Erfgoed.

Hier beneden een artikel van "Myllesheem" over dhr. Kees Baard. Er staat 3 x Baart met een T. Dat moet dus met een D zijn. Als U kijkt naar de Signaturen op de Schilderijen van dhr. Mr. Kees Baard moet dat dus met een "D" zijn.

De Laatste jaren van zijn leven woonde Kunstschilder, dhr. Mr. Kees Baard, in Zorgcentrum Paus Johanneshove in Mill. Hij ging regelmatig met Beeldhouwer dhr. Manus Evers  ( die verbleef op Kasteel Aldendriel), op de koffie bij de bekende Millse kunstschilder dhr. Kees Bastiaans. Hier beneden een Houtskool-Schets van dhr. Kees Baard van Paus Johanneshove, nu Aldenhorst. 

KunstenaarCeesBaart1965MillHvdWeem.jpg

Een schilderij gemaakt in 1966 door mr. Kees Baard van Marja Verstraaten-Verhoeven. Zie voor meer bijzonderheden van dhr. Kees Baard op de Pagina "Monumenten" van deze Website.

Bronvermelding: mevr. Marja Verstraaten-Verhoeven

Mr. Kees Baard Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie:  

Cornelis Wilhelmus Marinus (Kees) Baard (Amsterdam, 12 december 1897Voorst  28 juli 1972) was een Nederlands kunstschilder, architect, substituut-officier en kunstverzamelaar. Substituut-officier van justitie is de benaming van juristen die aan het begin van hun loopbaan bij het openbaar ministerie staan. Zij worden ook wel plaatsvervangend officier van justitie genoemd.

Mr. Kees Baard werkte in Amsterdam tot 1943 en in Alkmaar tot 1962. Hij maakte bloemstillevens en religieuze kunst.

De Amsterdamse kunstverzamelaars Piet Boendermaker en mr. Kees Baard zorgden voor de bekendheid van de Bergense School. 

Mr. Kees Baard vervaardigde in de Barbara Kerk in Kakert (Gemeente Landgraaf) in 1962/1963 drie tableaus met geometrische motieven. Op één van de drie staan de namen van de vier evangelisten, op een derde staat het christusmonogram. Het werd op verzoek van de pastoor ontworpen als bekleding van de preekstoel. Naast deze drie tableaus zijn ook de wijdingskruizen en een deel van het Maria-altaar op dezelfde wijze uitgevoerd. Baard woonde tussen 1961 en 1964 in Schaesberg.  

Tot de meest aansprekende en consequente kunstenaars die tot deze groep van Bergense avant-gardisten gerekend worden behoorden Charley Toorop en John Rädecker. Vooral de Amsterdamse kunstverzamelaars Piet Boendermaker[2] en Kees Baard zorgden voor de bekendheid van deze Bergense School. Tot de Bergense school worden ook gerekend: Else Berg, Gerrit van Blaaderen, Kees Boendermaker, Arnout Colnot, Edgar Fernhout Dirk Filarski, Leo Gestel, Johannes Graadt van Roggen, Adriaan Lubbers, Jaap Weyand, Jan van Herwijnen, Frans Huysmans, Fokke Kamstra, Jac. J. Koeman, Germ de Jong, Harry Kuyten, Kees Maks, Kasper Niehaus, Jan Ponstijn, Mia van Regteren Altena, J.H. Roggeveen, Frieda Rutgers van der Loeff, Jaap Sax, Mommie Schwarz, Jan Sluijters, Wim Schuhmacher, Dirk Vis, Tjipke Visser, Matthieu Wiegman, Piet Wiegman en Piet Worm. 

Verwante schilders zijn verder Jelle Troelstra, Henri ten Holt, Bernard Essers, Hendrik Chabot[3] en Thé Lau. 

Schilders als Karel Colnot, Jaap Min en Henk van den Idsert zijn van een latere generatie, maar ze zijn hun schilderkunst in de trant van de Bergense School begonnen. Later kozen ze een andere weg. 

Museum Kranenburgh in Bergen (NH) en het Stedelijk Museum Alkmaar bezitten in de vaste collectie een aanzienlijk aantal werken van vertegenwoordigers van de Bergense School. Kees Baard woonde in Paus Johanneshove ( nu Aldenhorst ) in Mill en was o.a. bevriend met Dokter Gunneweg, Pastoor Maas en Beeldhouwer Manus Evers. Kunst- en Portretschilder Kees Baard bezig met Portretten schilderen aan de Wilhelminastraat bij de fam. Verhoeven in 1966 in Mill. 

Kunst- en Portretschilder mr. Kees Baard schilderde ook bij de mensen thuis. Hier beneden een portret van mevr. Annie Verhoeven-Smulders, in de studeerkamer in 1966 van de Familie van dhr. Cees Verhoeven, leraar aan de M.U.L.O. in Mill.

Bronvermelding: mevr. Marja Verstraaten-Verhoeven.

 

Bronvermelding: mevr. Marja Verstraaten-Verhoeven

Hier beneden de Signature van mr. Kees Baard in 1966.

Bronvermelding: mr. Kees Baard in 1966.

Voorkeursnaam

Baard, Kees

Naamsvariant

Baard, Cornelis Wilhelmus Marinus

 

Man/vrouw/groep

man

 

School

Nederlands

 

Geboorteplaats/datum

Amsterdam  1897-12-12

Sterfplaats/datum

Voorst (Gelderland)  1972-07-28

 

zie: Scharten 1996

 

 

Plaats/periode van werkzaamheid

Amsterdam  1943

 

tot 1943

 

 

Alkmaar  1961

 

tot 1961

 

 

Schaesberg (Landgraaf) 

 

Mill (Mill en Sint Hubert) 

 

Kwalificatie

schilder , architect

 

 

tevens substituut-officier

 

 

 

Onderwerp

bloemstillevens

 

Bronnen/Naslagwerken

 

 

Scharten 1996, p. 4

 

 

 

Documentatie RKD

PDO/Nederlandse kunstenaars: B

 

Recordnummer

3200

 

 

 

Bronvermelding: mevr. Marja Verstraaten-Verhoeven

BAARD Kees (Cornelis Wilhelmus...

(Amsterdam, 1897 - Voorst, 1972)
Schilder, architect. Realiseerde o.m. landschappen. Verbleef en werkte enige tijd te Sint-Martens-Latem. Leerling en beschermeling van A. Servaes. Kreeg regelmatig af te rekenen met buien van neerslachtigheid. Vermeld in het “Lexicon van Oost-Vlaamse Schilders en Beeldhouwers 1700-1940” (Daniël Van Ryssel, 2008).

Bronvermelding: dhr. Henk van de Weem van "Mylle's Erfgoed".

Bronvermelding: dhr. Henk van de Weem van "Mylle's Erfgoed".

Hier beneden info van de Bekendste Millse Kunstschilder dhr. Kees Bastiaans.

Kijkt U voor meer bijzonderheden op de Website www.keesbastiaans-kunstschilder.nl

Hier beneden de besturen van de Stichtingen van Dhr. Kees Bastiaans kunstschilder in Mill.

Hier beneden een Schilderij: "Kermis" van dhr. Kees Bastiaans.

Bronvermelding: dhr. Henk van de Weem.

Hier beneden het Borstbeeld van dhr. Kees Bastiaans.

Kunstschilder dhr. Kees Bastiaans schilderde zijn hele Gezin. Dit Schilderij hangt in het Noord-Brabants Museum in 's-Hertogenbosch.

Hier beneden een schilderij van de omgang rond de Sint Willibrorduskerk van dhr. Kees Bastiaans.

Hier beneden een Schilderij van dhr. Kees Bastiaans "Maria met Kind" in 1955.

Hier beneden nog een Schilderij van dhr. Kees Bastiaans "Maria met Kind" rond 1955.

Hier beneden een Schilderij van dhr. Kees Bastiaans "Maria met Kind" uit 1960.

Hier beneden een Schilderij van dhr. Kees Bastiaans "De Kerstboom" in 1955.

 Hier beneden een Schilderij van dhr. Kees Bastiaans "De Drie Koningen" in 1956.

Bronvermelding: inmill.nl

Het hele gezin van dhr. Cees Bastiaans in 2009.

's Zondagsmorgens gingen Piet van Hoof, Manus Evers en Kees Baard meestal op de "Koffie" bij Kees Bastiaans aan huis en Kees Baard bracht dan pepermuntjes mee voor de kinderen van Kees Bastiaans."

Bronvermelding Jan Bastiaans van ROBA. 

Hallo Hub. kreeg net deze mail binnen, een muur-schildering van Kees Bastiaans toen hij 17 jaar oud was. Dit schilderwerk zat op een muur in het huis van Tinus van Kempen aan den Beerseweg.  De boerderij is inmiddels afgebroken,en nou heeft Christ van Schipstal er een nieuw huis op gebouwd.      Groeten Tien.

Bronvermelding Tien van Tienen:

Beeldhouwer dhr. Manus Evers woonde op Kasteel Aldendriel.                                                             

Even een paar herinneringen van dhr. Henk van de Weem over MANUS EVERS.  

Bij mijn afscheid van de verkennerij (1962/63) zou ik een ‘schepping uit de scheppingen’ van onze lokale beeldhouwer krijgen! Maar ja ……… Manus werd ziek, had soms geen inspiratie, te druk met andere opdrachten o.a. Handel en dan nog zijn moeilijk verteerbare oorlogs- en huwelijkstrauma’s.  Aldus kwam er nix van. Ik had graag een St.Jorisplaquette gehad, zoals op de blokhut en in model hierbij aanwezig ! Een anecdote wil ik jou niet onthouden, staat in het Eversboek, kan dus algemeen onder Millenaren bekend zijn!   tot dadelijk, h e n k.

Bronvermelding: dhr. Henk van de Weem van Mylle´s Erfgoed.

Bronvermelding B.H.I.C.

Dhr. Manus Evers (1903-1981) beeldhouwer.

Herman Jozef Aloijsius Maria Evers werd op 13 mei 1903 te Tilburg geboren. Hij was het derde kind van Hubert Evers en Cornelia Hollanders. Na de Tweede Wereldoorlog vestigde hij zich te Mill. Daar is Manus (zoals hij meestal genoemd werd) Evers op 2 oktober 1981 overleden.

Zijn vader, Hubert Evers, was rijtuigschilder. Hij was een enthousiast amateur-tekenaar en -schilder en speelde viool in muziekensembles. Van hem lijkt Manus zijn kunstzinnig talent te hebben gekregen. Manus bezocht, waarschijnlijk als eerste in de familie, een middelbare school en wel het nog jonge Sint-Odulphuslyceum in Tilburg. Daar maakte hij dr. P.C. de Brouwer mee als rector en als inspirerend priester-leidsman. Een andere leraar was Frans Siemer, priester en middelpunt van een kring van studenten. Hij leerde er leeftijdgenoten kennen met wie hij tientallen jaren contact heeft gehouden, zoals de broers en zusters Bedaux. In 1923 slaagde hij op het Odulphus voor het diploma gymnasium alfa.

Vervolgens werd hij een van de eerste studenten-beeldhouwen van de Academie voor Beeldende en Bouwende Kunsten, ondanks de klinkende benaming een nog bescheiden onderdeel van de R.K. Leergangen. Deze waren sinds 1918 in Tilburg gevestigd. De academiedocent beeldhouwen was Gérard Bourgonjon, zwager van dr. Hendrik Moller, de rector en grote drijfkracht van de Leergangen. Manus was ook actief in Sint Leonardus, de studentenvereniging van de Leergangen. Deze vereniging was een ontmoetingsplaats voor de katholieke jongeren die streefden naar het wegwerken van de culturele achterstand die de Nederlandse katholieken destijds hadden. Waarschijnlijk behaalde hij in 1926 het academiediploma beeldhouwen. Hij noemde zich sindsdien steeds 'beeldhouwer'.

Hij zette zijn opleiding voort aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten te Antwerpen en vestigde zich in 1928 in de Antwerpse voorstad Deurne. Het is niet helemaal duidelijk wanneer Manus Evers terugkeerde naar Tilburg, maar het staat vast dat hij in 1933 daar bij zijn oudere zuster ging inwonen. Manus verwierf bekendheid als beeldhouwer en kreeg geleidelijk aan meer opdrachten. Vanaf 1933 bouwde het Brabants Studentengilde (BSG) tijdens zijn zomerkamp telkens een kapelletje en Manus leverde enkele malen het beeld dat erin werd geplaatst. Dat was het geval in Huijbergen (1933), Oirschot (1934) Bergeijk (1935) en Someren (1939). Ongetwijfeld speelde zijn vriendschap met de familie Bedaux hierbij een rol; Jo Bedaux was namelijk de architect van deze kapellen, terwijl de bouw bij vader Bedaux, die aannemer was, werd voorbereid. In 1934 maakte Manus een monumentaal beeld voor het fraterhuis Petrus Donders te Tilburg. Eervol was de uitverkiezing door de vooraanstaande architect prof. ir. M. Granpré Molière, van Evers' voorstel voor het Sint-Odabeeld in een kapel te Sint-Oedenrode die door deze architect was ontworpen. Dit beeld, uit 1934, is een van Evers' grotere werken geworden.

Manus Evers raakte betrokken bij de beweging Brabantia Nostra. Deze wilde erkenning en waardering bereiken voor het eigene van Noord-Brabant en een forum zijn voor regionale kunstbeoefening. De beweging zag het katholicisme als een wezenlijk kenmerk van het karakter van Noord-Brabant en wilde hier uiting aan geven. Dat gebeurde onder meer met een actie om aan de Noord-Brabantse kant van de Moerdijkbrug, die in 1936 geopend was, een Mariakapel op te richten. In 1939 werd de kapel ingezegend, waarin een groot beeld van Maria-met-Kind gemaakt door Manus Evers was geplaatst. In hetzelfde jaar kwam zijn Mariabeeld gereed dat vervaardigd werd ter gelegenheid van het veertigjarig priesterjubileum van P.C. de Brouwer. Het werd geplaatst aan de Ringbaan Zuid te Tilburg.

In die jaren dertig leek het, te oordelen naar de verhalen van tijdgenoten, dat Manus zijn studentenleven min of meer voortzette, nu als scheppend kunstenaar. In zijn woning annex atelier was het vaak een chaos. Hij at graag mee bij anderen, ook om kosten te sparen. Hij nodigde jonge vrouwen uit om als model te poseren, maar ook om te helpen opruimen. Bij zijn oude leraar Siemer ontmoette hij elke vrijdag zijn vrienden, van wie er veel werkzaam waren als beeldend kunstenaar. Hij vervaardigde in deze periode tientallen werken: grote en kleine religieuze beelden, maar ook portretkoppen en monumentale beeldhouwwerken.

In 1939 leerde Manus een vrouw kennen die veel jonger was dan hij: Anna Debora Mandaat, haar roepnaam luidde Chérie of Cherry. Ze was in 1922 geboren in het Belgische Brasschaat. Wellicht was zij een leerling van hem of een model. Hij had inmiddels een atelier betrokken aan de Willem II-straat in Tilburg en dat ging nu ook als hun woning dienen.

Chérie Mandaat was van joodse afkomst. Om haar meer bescherming te bieden tijdens de Duitse bezetting, trouwde Manus Evers op 25 november 1940 te Tilburg met haar 'voor de wet'. Ze hebben dit overigens nooit aan anderen verteld. Later doken Manus en Chérie onder op diverse adressen te Tilburg en Antwerpen en ook elders. De beeldhouwer raakte zijn atelier met al zijn gereedschappen en materialen kwijt.

In 1945 betrok Manus met Chérie woon- en atelierruimte in het leegstaande en onderkomen kasteel Aldendriel te Mill. Waarom ze daar gingen wonen, is niet duidelijk, maar wel blijkt dat Manus zijn praktijk als beeldend kunstenaar, die gedurende de oorlog had stilgelegen, weer wilde opnemen. In de tijd van wederopbouw na de oorlog werden er veel opdrachten gegeven aan beeldend kunstenaars. Manus verwierf in september 1946 de opdracht tot het vervaardigen van nieuwe kruiswegstaties voor het Processiepark te Handel.

In 1947 maakte Evers een beeld dat herinnert aan het succesvolle volksspel Bosch' Marieke, dat in de Bossche binnenstad een aantal jaren met groot succes door amateur-spelers is opgevoerd. Het beeld, herplaatst aan het pand St.Jorisstraat 131, biedt een krachtig reliëf en verschillende typisch naoorlogse stijlelementen zoals de banderol. In 1948 vervaardigde Evers bij een jubileum een bronzen plaquette van de directeuren van Van Hout's houtfabriek, een belangrijke werkgever in Mill.

De uitvoering van de kruiswegstaties vond ondertussen weinig voortgang. Het werk vorderde langzaam en Evers kreeg onenigheid met de nieuwe pastoor. Dat de kwestie een slepende affaire werd, had veel te maken met een dramatische gebeurtenis in Evers' leven. In 1947 verliet Chérie hem voor de jonge kunstschilder Kees van den Berg. Manus Evers heeft hierover jarenlang getreurd en hij bleef hopen op de terugkeer van zijn vrouw. De ruzies over de staties, het weggaan van zijn vrouw en financiële problemen leidden bij Evers tot neerslachtigheid - we zouden nu van een depressie spreken -, ziekte en een artistieke 'verlamming'. Hij kreeg ontwerpen niet meer voltooid. Het ontbreken van een huishoudelijke hand speelde hem ook parten.

In 1952 was de Brabantse fotograaf Martien Coppens op Aldendriel. Hij maakte fraaie foto's van de ontwerpen voor de kruisweg en van Manus zelf. Pas in 1957 en '58 kwamen nog twee staties gereed. De overige staties kwamen niet meer af. Evers maakte nog wel enkele kleinere werken, onder andere een wapensteen voor het nieuwe raadhuis van de gemeente Mill en Sint Hubert (1969). Wellicht is toen ook het mooie beeldje in roodbakkende klei van Sint Willibrord ontstaan, dat thans in de hal van datzelfde gemeentehuis staat opgesteld.

Eind 1962 verliet Evers huis Aldendriel en kwam te wonen in een voormalig café aan de Oude Langenboomseweg te Mill. De overgebleven steenblokken voor de kruiswegstaties werden weggehaald.

De vrijgezel Manus Evers zocht graag anderen op. Hij werd een bekende verschijning in het dorp en hielp onder meer bij het maken van koppen voor de carnavalsoptocht. Later restaureerde hij samen met de schilder Bastiaans de grote figuren van de kerststal van Mill.

Sinds 1973 had Manus Evers de beschikking over een bejaardenwoning. Daar overleed hij op 2 oktober 1981; hij is 78 jaar oud geworden.

De artistieke betekenis van beeldhouwer Manus Evers ligt vooral in zijn bijdragen aan de religieuze en monumentale kunst van vóór de Tweede Wereldoorlog in het zich emanciperend Noord-Brabant. Zijn beelden van Maria-en-Kind en andere heiligen vormen een vernieuwende stap, weg van de starre iconografie van verhevenheid en vaste herkenningselementen. Zijn figuren zijn natuurlijker en zwieriger; hij zoekt naar originele oplossingen voor de verhouding tussen Maria en het kind Jezus. Na de oorlog bereikte Evers in zijn werk over het algemeen niet meer de innigheid van voordien. Hij heeft ook een aantal interessante portretkoppen gemaakt, onder andere van dr. P.C. de Brouwer, die meer aandacht verdienen. Een catalogus van zijn werk wordt opgesteld.
Bronnen
• Interviews met tijdgenoten, families Evers, Willems, Van den Berg en Bedaux
• Archieven: academies te Tilburg en Antwerpen, Brabantia Nostra, bisdom Den Bosch, par. Handel
• P.E.M.J. Jacobs, Beeldend Nederland, Tilburg 2000
• J.L.G. van Oudheusden, Brabantia Nostra. Een gewestelijke beweging voor fierheid en 'schoner' leven 1935 - 1951, Tilburg 1990
• J. Naaijkens, Leer ze me kennen… de Brabanders, Leiden 1967
• P. van de Sande, Kunst onderweg. 166 kunstwerken in Tilburg, Tilburg 1986
• Peter Vermeulen, Langs 's-Heren Wegen. Veldkapellengids voor Noord-Brabant, Eindhoven [1996]


Bronvermelding: Mevr. Fien Vugts.

Hallo HUB, dit verhaal van Manus Evers heb ik 20 jaar geleden voor de KOERIER geschreven. Hij is hier bezig de 'de kop van Thij de Vet' te modelleren; iets voor jouw studio ? Als ik het boek terugkrijg van Pieter, kun je een goede foto maken !
groeten, tot ziens woensdag (?) HENK.

Hier beneden info over de bekende Cabaretier dhr. Frans Du Mée, die met zijn vrouw mevr.Beb du Mée, jarenlang in het Bungalowpark van Mill woonde. Mevr. Beb du Mée was ook zeker 5 jaar Voorzitster van Tennisclub Topio.

Hier beneden een foto van het schilderij van Dhr. Jan Derks KunstSchilder.

Hier beneden Dhr. Jo Willems, ook een bekende Millse Schilder.

Dhr. Ben Linders schilderde hier beneden, Romantisch Mill.

Hier beneden de Prachtige Pastorie aan de BurgemeesterVerstraatenlaan die ook is afgebroken, nadat er tegenover een moderne Pastorie werd gebouwd.

Hier beneden enkele werken van de Kunstschilder dhr. Bert Verweijen:

Hier beneden nog een Schilderij van dhr. Bert Verweijen uit 2016.

Kunstroute van de V.V.V. te Mill in 2006 van Kunstenaars uit de Gemeente Mill.c.a.

Hier beneden dhr. Frans Muller met Prinses Maxima in het Hobbycentrum van Mill in 2009. Er waren verschillende Kunstenaars uit de Gemeente Mill aanwezig.

Hier beneden de Kunstroute van enkele Kunstenaars, die lid zijn van het KunstCollectief te Mill op 27 en 28 Mei 2012.

 

Hier beneden 1 foto van het Kunstproject van de "Kunst-Route op de Raam in 2014" van www.ontdekmill.nl

Hier beneden een foto met een Publieksprijs van de Heren Harm en Peter Verstraten van de Kunst-Route op de Raam in 2014. Er waren 16 Kunstenaars die voor de Kunst-Route uitgekozen waren. Kijk op en stem via www.ontdekmill.nl

Bronvermelding: dhr. Hub. Verstraaten.

Bronvermelding: dhr. Hub. Verstraaten.

Hier beneden 1 foto van het Kunstproject van dhr. Mat van Sambeek van de "Kunst-Route op de Raam in 2014" van www.ontdekmill.nl bij Kasteel Aldendriel.

Hier beneden 1 foto van het Kunstproject van dhr. Mat van Sambeek van de "Kunst-Route op de Raam in 2014" van www.ontdekmill.nl bij Kasteel Aldendriel. 

Hier beneden een Artikel in de Gelderlander dd. 13 Juli 2012 van Kunstschilder Bert Verwijen met vooraanstaande Millse Mensen op het doek.

Hieronder Het Schilderij "de Bende van Mill" van dhr. Bert Verweijen.  Kijk op de pagina "Gemeenschapshuis van deze website voor meer bijzonderheden.

Stem op internet op het Nederlandse Schilderij ( Van Bert Verweijen en de Bende van Mill )van het Jaar 2012.

Hieronder Het Schilderij "de Bende van Mill" van dhr. Bert Verweijen. Alle namen worden binnenkort bekend gemaakt !!! Kijk op de pagina "Gemeenschapshuis van deze website voor meer bijzonderheden.

Hier beneden de Website van dhr. Bert Verweijen. www.altiedalgewild.nl

Hier beneden Schilderijen van de hele Kunstenaarsfamilie van Kunstenaar dhr. Bert Verweijen.

Hier beneden enkele foto's van de KUNST-Beeldhouwwerken in de Gemeente Mill en Sint Hubert.

Hier beneden het Beeld van de Heilige Willibrordus de Patroonheilige van de Millse R.K. Kerk. Stond voorheen voor de M.U.L.O. school waar Fitland nu gevestigd is.

Bronvermelding: Dhr. Willem Nabuurs.

Hier beneden het Heilig Hartbeeld op het Millse Kerkhof.

Bronvermelding: Dhr. Willem Nabuurs.

Hier beneden de "Millse Maaier" van dhr. Niek van Leest voor de Millse Kerk.

Bronvermelding: Dhr. Willem Nabuurs.

Bronvermelding; Dhr. Willem Nabuurs.

Bronvermelding: Dhr. Willem Nabuurs.

Hier beneden het kunstwerk De IJzerbroekwerker in St. Hubert. Bronvermelding: Dhr. Willem Nabuurs.

Hier beneden het kunstwerk "De Vier Vrouwen". Bronvermelding: Dhr. Willem Nabuurs.

Hier beneden het kunstwerk Den Turfsteker in Wilbertoord.Bronvermelding: WIKIMEDIA.

Hier beneden een Lijst van Kunstwerken in de Gemeente Mill en Sint Hubert met data, adressen, naam en toenaam van de Kunstenaars. Bronvermelding: B.H.I.C.

Bronvermelding: dhr. Henk van de Weem van "De Vriendenkring van Myllesheem".

Beste kunstliefhebbers, 

Op 4 januari 2015 om 14.00 uur gaan we weer van start, met een nieuwe groepsexpositie. Zowel binnen als buiten, met dhr. Jack van Iwaarden de Vreede met Cortenstaal, mevr. Nienke Faber met Keramiek, dhr. Peer van Gennep met Beeldhouwen, dhr. Ronald Oosting met Hout, mevr. Elsbeth Roest met Schilderijen en dhr. Jan Bastiaans met Schilderijen. Bij deze bent u alle van harte welkom en wensen jullie een fijne jaarwisseling toe en een kunstzinnig 2015. 

Elsbeth Roest en Jan Bastiaans.

Hier boven en beneden het Voorblad en Pagina 16 van een Boek met Gedenkbeelden uit het verleden van dhr. Jan Bouwman.

Hier beneden bijzonderheden over Kleindochter mej. Alba van de Weem van de bekende Millenaar dhr. Henk van de Weem van de Website "Mylle's Erfgoed. Mej. Alba van de Weem is pas 12 Jaar en heeft in 2014 al een tweede prachtig en interessant boek geschreven.

Hier beneden enkele foto's anno 29 maart 2015 van een Schilderijen-Presentatie bij Fitland in Mill over de Schildercursussen van mevr. Ria Klomp.

Artikel hier beneden in de Neije Krant van mej. Isa Schaap uit Mill die in de Bioscoopfilm "Het Magisch Boek der Kristallen" van de heren Lou Kruisbergen en Ed van Heck een hoofdrol gaat spelen. 23 Mei 2015 was de Première.

Hier beneden de "Engelbewaarder" van de Millse Kunstenaar dhr. Kees Mutsaers.

Bronvermelding: dhr. Hub. Verstraaten.

Zie de Foto en het Artikel,  hier boven en beneden, over werk no. 9 de "Engelbewaarder" van de Millse Kunstenaar dhr. Kees Mutsaers.

Hier beneden enkele foto's van de Open Monumenten Dag in 2015 met als Thema Ambacht en Kunst. Deze foto's zijn genomen in de Millse Trouwkapel waar de kunstenaar Mevr. Anne van Gemert met het Brandschilderen ( in GLAS ) van een Schilderij van de Millse Kunstschilder dhr.Kees Bastiaans en dhr. Jo Willems. Ook waren aanwezig van Myllesheem mevr. Janneke van Gemert en dhr. Pieter Slaats.

Bronvermelding: Mevr. Janneke van Gemert.

Hier beneden een foto van Kinderdagverblijf "De Kei" van fotografe mevr. Veerle Pennings uit Mill, die door "Veldwerk Nederland" tot de beste foto van 2015 werd gekozen. 

Hier beneden enkele Logo's van prachtige gebouwen van enkele omliggende Dorpen van Mill.

Bronvermelding: dhr. Henk van de Weem van "Mylle's Erfgoed".

Bronvermelding: dhr. Henk van de Weem van "Mylle's Erfgoed".

Bronvermelding: dhr. Henk van de Weem van "Mylle's Erfgoed".

Hier beneden een artikel in De Koerier over Toneeluitvoeringen van Shakespeare in Mill van mevr.mr. Coco Clements.

Copyright Studio Domeinzicht ©